ادیانی با اشاره به بیانیه مشترک ظریف و موگرینی: اروپایی های برای حمایت از اقتصاد ایران اقدام عملی کنند

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید دارد که بیانیه های مشترک با اتحادیه اروپا مصرف داخلی برای اروپایی ها دارد در حالی که ایران خواهان اقدام عملی است.

سیدعلی ادیانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به برخی از بندهای اقتصادی بیانیه مشترک ظریف و موگرینی در نشست 1+4 اظهار داشت: چنین بیانیه هایی برای اروپایی ها مصرف داخلی دارد، آن چیزی که ما از مذاکرات با اروپایی ها تعقیب می کنیم این است که طرفین مذاکره به سود و انتفاع برجام برسند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید دارد که بیانیه های مشترک با اتحادیه اروپا مصرف داخلی برای اروپایی ها دارد در حالی که ایران خواهان اقدام عملی است.

سیدعلی ادیانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به برخی از بندهای اقتصادی بیانیه  مشترک ظریف و موگرینی در نشست 1+4 اظهار داشت: چنین بیانیه هایی برای اروپایی ها مصرف داخلی دارد، آن چیزی که ما از مذاکرات با اروپایی ها تعقیب می کنیم این است که طرفین مذاکره به سود و انتفاع برجام برسند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نباید بیانیه های این طور باشد که اتحادیه اروپا و آمریکا خیالشان از اینکه ایران غنی سازی  را از 20 درصد به 3 درصد کاهش داده ایم راحت باشد، یعنی ما نقد داده ایم نسیه هم به نگرفته ایم.

نماینده مردم قائمشهر در مجلس دهم شورای اسلامی تاکید کرد: آن چیزی که ما ازاتحادیه اروپا انتظار داریم، صدور بیانیه نیست، ما اقدام وعمل می خواهیم.

اقدام ها عملی مورد انتظار

وی توضیح داد: این اقدام باید خرید نفت، تبدیل آن به دلار و امکان برگشت دلار ها به کشور باشد از سوی دیگر می خواهیم سهمیه خرید اروپا از نفت ایران حفظ و به کشورهای دیگر برای خرید نفت ایران کمک شود.

ادیانی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، به موارد دیگر برای اقدام عملی اروپایی ها اشاره کرد و گفت: همچنین در بحث مربوط به بیمه کشتی های ایرانی و روان سازی و تسهیل انجام عملیات مالی، پولی و بانکی با کلیه بانک ها و به خصوص بانک های روپایی اقدام شود، ما چنین این اقدام و عملی را می خواهیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با یاد آوری بیانیه های مشترک دیگر عنوان کرد: بیانیه ها نشان داده است که به جایی نخواهند رسید، البته بیانیه های خوب است اما به جایی نمی رسد./

منبع