ادیانی نشست امروز فراکسیون اکو را تشریح کرد: بررسی زمینه های توسعه همکاری های کشورهای عضو اکو/برخی از کشورهای عضو زیر تیغ تحریم‌ آمریکا هستند

نایب رییس فراکسیون اکو مجلس، نشست امروز فراکسیون متبوعش برای بررسی زمینه های توسعه همکاری های کشورهای عضو اکو را تشریح کرد.

سید علی ادیانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح نشست امروز فراکسیون اکو مجلس شورای اسلامی با برخی مشاوران ارشد در حوزه اکو گفت: فراکسیون برای اینکه بتواند در شرایط تحریم از ظرفیت کشورهای عضو اکو که بیشتر آنها کشورهای مسلمان و علاقمند به همکاری در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با ایران بوده ورود کند، نشستی برگزار کرد.

نایب رییس فراکسیون اکو مجلس، نشست امروز فراکسیون متبوعش برای بررسی زمینه های توسعه همکاری های کشورهای عضو اکو را تشریح کرد.

سید علی ادیانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح نشست امروز فراکسیون اکو مجلس شورای اسلامی با برخی مشاوران ارشد در حوزه اکو گفت: فراکسیون برای اینکه بتواند در شرایط تحریم از ظرفیت کشورهای عضو اکو که بیشتر آنها کشورهای مسلمان و علاقمند به همکاری در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با ایران بوده ورود کند، نشستی برگزار کرد.

نایب رئیس فراکسیون اکو مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه امروز فراکسیون اکو نشستی با حضور شخصیت‌های معروف علمی، اقتصادی و اجتماعی در حوزه‌های پولی، اقتصاد، بازرگانی، هواپیمایی، نانو و انرژی نشستی برگزار کرد، افزود: مهمان‌های امروز فراکسیون اکو  از دانشمندان، صاحبمندان و افراد باتجربه در حوزه اکو در کشور بودند که این نشست خروجی بسیار خوبی داشت و مقرر شد این جلسه ها ادامه یابد، لذا در این راستا دبیرخانه‌ای تشکیل شد تا بتوان از این ظرفیت‌های دانشگاهی و بخش خصوصی استفاده کرد.

یکی از راه‌های برون‌رفت از تحریم ایجاد پیمان‌های پولی با کشورهای عضو اکو است

وی ادامه داد: هدف از برگزاری نشست این بود که از ظرفیت افرادی که با کشورهای عضو اکو همکاری دارند استفاده و این ظرفیت‌ها ساماندهی شود، همچنین فراکسیون مأموریت یافت که ظرفیت‌های این افراد را شناسایی و راهکارها برای استفاده از ظرفیت‌ها، زمینه‌های همکاری و نهادهایی که باید در این بخش ورود کنند به فراکسیون به صورت مکتوب اعلام شود.

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه فراکسیون اکو قول داد که پیوند و پیوستگی این افراد را با مجموعه مدیران ارشد کشور برقرار کند، اظهار داشت: همچنین مقرر شد زمینه‌های لازم برای تقویت روابط با کشورهای اکو از طریق وزارت امور خارجه و دستگاه های ذیربط فراهم شود.

نایب رئیس فراکسیون اکو مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه اعتقاد فراکسیون بر این بوده که یکی از راه‌های برون‌رفت از تحریم، امحا و خنثی‌سازی تحریم و کاهش هزینه آن، پیوست و ایجاد هماهنگی لازم و ایجاد پیمان‌های پولی، اقتصادی و بانکی با کشورهای عضو اکو است، تصریح کرد: برخی از کشورهای عضو اکو زیر تیغ تحریم‌ آمریکا هستند، بنابراین انگیزه‌های خوبی برای همکاری بین اعضا وجود دارد./

منبع