ادیانی: وزیر صمت برای بررسی وضعیت البرز مرکزی دو هفت مهلت خواست

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی از مهلت‌خواهی 2 هفته‌ای وزیر صنعت، معدن و تجارت برای بررسی وضعیت البرز مرکزی خبر داد.

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی از مهلت‌خواهی 2 هفته‌ای وزیر صنعت، معدن و تجارت برای بررسی وضعیت البرز مرکزی خبر داد.

ادیانی: وزیر صمت برای بررسی وضعیت البرز مرکزی دو هفت مهلت خواست

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی از مهلت‌خواهی 2 هفته‌ای وزیر صنعت، معدن و تجارت برای بررسی وضعیت البرز مرکزی خبر داد. به گزارش مازنی خبر ، سید‌علی ادیانی در این زمینه با اشاره به طرح سوال از وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره البرز مرکزی شهرستان سوادکوه […]

ادیانی: وزیر صمت برای بررسی وضعیت البرز مرکزی دو هفت مهلت خواستنماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی از مهلت‌خواهی 2 هفته‌ای وزیر صنعت، معدن و تجارت برای بررسی وضعیت البرز مرکزی خبر داد.

به گزارش مازنی خبر ، سید‌علی ادیانی در این زمینه با اشاره به طرح سوال از وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره البرز مرکزی شهرستان سوادکوه و وضعیت نابسامان آن در خصوص پروژه کک‌سازی و فعال‌سازی معادن کرد‌آباد، گفت: مردم استان مازندران و شهرستان سوادکوه از سال ۱۳۸۶ و در مجلس هفتم و در دولت نهم به یاد دارند که کلنگ پروژه کک‌سازی سوادکوه بر زمین زده شد و مسؤولان دولتی کک‌سازی را به عنوان حلقه تکمیلی تولید، اکتشاف و استحصال زغال در سوادکوه به مردم قول دادند.

وی با بیان اینکه دو وزیر صنعت و معدن برای احداث کارخانه کک‌سازی به ظرفیت ۵۰۰ تن در سال اقدام به کلنگ زنی کردند که باعث ایجاد توقع در مردم شد و در دولت‌های دهم، یازدهم و دوازدهم خصوصاً در دولت یازدهم موضوع فعال سازی معادن کردآباد هم از وعده‌های دولت و شرکت ایمیدرو و تهیه و تولید مواد معدنی شد، افزود: در طول هفت سال اخیر اتفاق خاصی برای معادن کردآباد یک و دو نیفتاد و نیز برای احداث کک‌سازی و فعال‌سازی معادن کرد‌آباد اتفاق خاصی نیفتاد.

نماینده قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: در اواخر سال ۱۳۹۳ اعلام شد که با یک پیمانکار برای اشتغال ۲ هزار نفر و فعال سازی معادن کردآباد انعقاد قرارداد شد و سپس قرارداد فسخ شد و شرکت تهیه و تولید و شرکت البرز مرکزی با دو پیمانکار جدید قرارداد بستند و تجهیزات کارگاه در جمشید‌آباد مستقر شد و اتفاق خاصی نیفتاد.

این مسؤول اظهار کرد: بعد از ورود به مجلس متوجه شدم که سازمان تهیه و تولید و البرز مرکزی، قرارداد خود با دو پیمانکار را صرفاً بر طبق پروانه صادره استانی منعقد کردند و مجوز منابع طبیعی و محیط زیست اخذ نشده بود و سازمان محیط زیست و منابع طبیعی جلوی کار را گرفتند که سوء مدیریت عجیبی بود و پیمانکار ادعای چندین میلیارد خسارت از دولت کرد که به دلیل تصمیم غلط ایمیدرو و البرز مرکزی اتفاق افتاد و کک‌سازی در انتهای مجلس هشتم با 9 درصد پیشرفت بود که در مجلس دهم به ۱۰ درصد پیشرفت رسید.

وی ادامه داد: کارخانه کک‌سازی در سال ۱۳۹۰ دارای مجوز زیست محیطی بود و خانم ابتکار رئیس سازمان محیط زیست در دولت یازدهم مجوز زیست محیطی را تمدید نکرد و به نظر می‌رسد برای تسویه حساب با دولت قبل این تمدید صورت نگرفت.

ادیانی گفت: در مجلس دهم در ابتدا تعامل و مماشات با مسؤولان برای صدور مجوز محیط زیست در دستور کار من بود که بعد از عدم نتیجه گیری و اهمال و عدم توجه لازم برای صدور مجوز منابع طبیعی و محیط زیست برای معادن کردآباد و کم توجهی به شرکت و معادن سامان طرح سوال از وزیر در دستور کار قرار گرفت و وزیر از من مهلت خواست که برای دریافت مجوزهای لازم زیست محیطی و مساعدت مالی و اعتبار برای فعال سازی البرز مرکزی کمک کند و قرار شد جلسه‌ای در دفتر وزیر و حضور رئیس سازمان محیط زیست، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، کارشناسان ذیربط و بنده و همکار دیگر من تا دو هفته آینده انجام شود و اگر خروجی لازم داشت از سوالم صرف‌نظر می‌کنم و در غیر این‌صورت در صحن علنی مجلس پیگیری می‌شود.

منبع