بررسی بودجه ۹۶ در حوزه انرژی در کمیسیون به پایان رسید/پیش بینی درآمد ۴۸ هزار میلیاردی دولت از فروش حامل های انرژی

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس، از پایان بررسی بودجه ۹۶ در حوزه انرژی در کمیسیون متبوعش خبر داد.شنبه ۴ دی۱۳۹۵
علی ادیانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح نشست امروز(شنبه 4دی ماه) کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، گفت:کمیسیون در نشست امروز مواد، تبصره ها و بندهای بودجه 96 که به کمیسیون انرژی ارجاع شده بود، مورد بحث و بررسی قرار گرفت. نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در نشست امروز آخرین بندها و تبصره های ارجاعی به کمیسیون مورد بررسی و تصویب قرار گرفت، افزود:کار رسیدگی به بودجه 96 و بندهای مربوط به آن در حوزه انرژی در کمیسیون انرژی به پایان رسید و علاوه بر تصویب بندها، پیشنهادهای اعضای کمیسیون انرژی و سایر نمایندگان بررسی و تصویب شد.

پیش بینی 48 هزار میلیارد تومان درآمد دولت از فروش حامل های انرژی در بودجه 96

ادیانی ادامه داد:گزارش کمیسیون انرژی از بررسی بندها و تبصره های لایحه بودجه 96 و همچنین پیشنهادات الحاقی اعضای کمیسیون و سایر نمایندگان به کمیسیون تلفیق بودجه 96 تقدیم می شود.

وی یادآور شد:در لایحه بودجه 96 استفاده از مجموعه تسهیلات صندوق توسعه ملی برای تقویت و حمایت از بخش خصوصی و موسسات غیر دولتی در جهت فعالیت در عرصه توانیر و انرژی های نو و تجدیدپذیر و همچنین علاقه مند به سرمایه گذاری در حوزه نفت و گاز و بالا دست با اولویت توسعه میادین مشترک نفت و گاز و مهار گازهای آزاد در میادین گازی ونفتی در نظر گرفته شده است.

نایب رییس با بیان اینکه 48 هزار میلیارد تومان به عنوان درآمد دولت از ماحصل دریافتی و فروش حامل های انرژی در بودجه 96 پیش بینی شده است، تصریح کرد:تقویت و توسعه زیرساخت صنعت نفت وگاز، نیروگاه ها، انرژی های نو و تجدیدپذیر با احکامی که در بودجه پیش بینی شده و هزینه های مترتب بر دولت به تصویب کمیسیون انرژی رسید.

 

خبرگزاری خانه ملت

http://www.icana.ir/Fa/News/317180