تدوین نهایی شاخص های انتخاب وزرا/ حضور واعظی در جلسه فردا صبح فراکسیون نمایندگان

عضو هیئت رئیسه کمیته تعاملی فراکسیون نمایندگان ولایی از حضور وزیر ارتباطات در جلسه فردا صبح این فراکسیون خبر داد.

تدوین نهایی شاخص های انتخاب وزرا/ حضور واعظی در جلسه فردا صبح فراکسیون نمایندگان”علی ادیانی” عضو هیئت رئیسه کمیته تعاملی فراکسیون نمایندگان ولایی برای بررسی وزرا در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان در تشریح جلسه امروز این کمیته گفت: نشست با دستور تدوین و تعیین شاخص های عمومی و اختصاصی مورد نیاز برای بررسی وزرای پیشنهادی برگزار شد .

وی ادامه داد: 20 شاخص عمومی مانند مرزبندی دقیق و شفاف با موضوع فتنه 88، کارآمدی وزرا، دارا بودن تجربه و تخصص، سابقه اجرایی قابل قبول و متناسب با تصدی پست وزارتخانه مورد نظر، توجه جدی به اقتصاد مقاومتی با رویکرد ملی و ایجاد اشتغال، دارا بودن روحیه جهادی و تکیه بر مدیریت جهادی، توجه به ارزش ها، انتخاب مدیران و همکاران شایسته و کارآمد، لایق بر مجموعه وزارتخانه، التزام عملی به رهنمودهای مقام معظم رهبری و فصل الخطاب دانستن رهنمودهای ایشان در امور کشور، توجه و تعهد به مطالبات و خواسته های مردم و روحیه مردمی از مولفه های عمومی مورد نیاز برای انتخاب وزرای کابینه دولت دوازدهم است.

ادیانی تاکید کرد: کمیته ویژگی های اختصاصی را هم به اقتضای هر وزیر تعیین کرده و وزیر مربوطه را علاوه بر سنجش با معیارهای عمومی با شاخص هایی همچون وظایف و اختیارات وزارتخانه و سابقه و تجربه مورد محک قرار خواهد داد.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی در ادامه تاکید کرد: قرار است جلساتی را هم با برخی موثرین در چینش و انتخاب وزرا داشته باشیم.

نماینده مردم قائمشهر و سوادکوه با اشاره به تعطیلی دو هفته ای مجلس پیش از تحلیف رئیس جمهور هم گفت: جلسات کمیته تعاملی فراکسیون نمایندگان ولایی طی این تعطیلات هم ادامه پیدا کرده و برگزار می شود.

عضو هیئت رئیسه کمیته تعاملی فراکسیون نمایندگان ولایی برای بررسی وزرا با بیان اینکه فردا صبح جلسه مجمع عمومی این فراکسیون برگزار می شود، خاطرنشان کرد: قرار است واعظی وزیر ارتباطات در این نشست حضور پیدا کرده و درباره بحث های تخصصی و احتمالا کابینه دوازدهم بحث هایی مطرح و بررسی شود.
منبع