در پی ناداوری در قبال ورزشکاران ایرانی در المپیک ریو ۲۰۱۶

ادیانی : “دیپلماسی ورزشی” ایران قوی شود

✅ نماینده مردم قائم شهر گفت : باید دیپلماسی ورزشی ایران قوی شده تا جهانیان نتوانند حقوق‌حقه ورزشکارانمان را پایمال کنند.

? “سیدعلی ادیانی” نماینده مردم شریف شهرستان های قائم‌شهر ، سوادکوه ، سوادکوه شمالی ، سیمرغ و جویبار در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه باید دیپلماسی ورزشی ایران قوی شده تا جهانیان نتوانند حقوق‌حقه ورزشکارانمان را زیر پا بگذارند، گفت: نفوذ مسئولان ورزشی در عرصه‌های بین‌المللی ورزشی آنگونه که باید نیست.

وی با اشاره به ناداوری‌های انجام شده در قبال دو ورزشکار ایرانی در المپیک ریو تصریح کرد: بهداد سلیمی پهلوان نام‌آور جهان در رشته وزنه‌برداری و مجتبی عابدینی شورمستی شمشیرباز با ناداوری و قضاوت ناعادلانه داوران از دریافت طلا ناکام ماندند، اما این عدم دریافت طلا چیزی از ارزش‌های پهلوانی این ورزشکاران کم نخواهد کرد.

عضو فراکسیون ورزش مجلس ادامه داد: این دو عزیز از پهلوانان خوشنام ایران و خطه قائم شهر باعث افتخار همه مازنی‌ها و مردم ایران هستند، ما منتظر بازگشت ارزشمند آن‌ها به خاک وطن هستیم.

وی با تاکید براینکه مسئولان باید حق تضعیف شده ورزشکاران ایرانی در بازی‌های المپیک را پیگیری کنند، تاکید کرد:  نفوذ و لابی مسئولان ورزشی در عرصه‌های بین‌المللی با هدف ممانعت از تضعیف حق ورزشکاران کشورمان آنگونه که باید نیست.

نائب رییس کمیسیون انرژی در مجلس  گفت: زمانی که داوران در ملاءعام در برابر میلیون‌ها چشم و صدها دوربین تن به ناداوری می‌دهند مسئولان ایرانی باید قویا ورود کرده و حقوق ورزشکاران را پیگیری کنند.

سیدعلی ادیانی خاطرنشان کرد: اساسا مسئولان با پیشگیری و به کار بردن سیاست‌های لازم نباید اجازه ندهند که کار به اینجا بکشد.