دکتر ادیانی با اشاره به اجرای تحریم های آمریکا: چوب حراج به نفت کشور نمی زنیم

عضو کمیسیون انرژی مجلس، توضیحاتی پیرامون فروش نفت ایران در زمان تحریم ها ارائه کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس، توضیحاتی پیرامون فروش نفت ایران در زمان تحریم ها ارائه کرد.

سید علی ادیانی

سید علی ادیانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه فروش نفت در دوران تحریم ها یک هنر است، گفت: به صورت طبیعی نفت در این شرایط زیر قیمت فروخته می شود و مهم این بوده که ایران بتواند نفت خود را به فروش برساند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه فروش نفت باید در چارچوب منافع ملی و به اقتضای مقطع زمانی کشور انجام شود، افزود: این موضوع به معنای این نیست که چوب حراج به نفت کشور بزنیم، بلکه در تحریم دهه 90 یعنی سال های 91 و 92 نیز فروش نفت در کشور رخ داد و این امر در شرایط تحریم عادی است.

ایران در بحث فروش نفت علاوه بر مشتریان ثابت باید به دنبال جذب مشتریان جدید باشد

وی با بیان اینکه ایران در بحث فروش نفت علاوه بر مشتریان ثابت باید به دنبال جذب مشتریان جدید باشد، ادامه داد: افراد حقیقی و حقوقی در درون کشور می توانند مشتری نفت باشند؛ اما باید خودشان نفت را به مشتریانشان تحویل دهند، البته عرضه فرآورده نفتی و نفت در بورس در این شرایط می تواند به کشور کمک کند.

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در بخش هایی که مضایق و اضطرار وجود دارد بعد نظارتی و اعتمادآفرینی باید افزایش یابد، در غیر اینصورت احتمال بروز و ظهور بابک زنجانی های جدید وجود دارد.

کشورهایی همانند عربستان و عراق می توانند کاهش تولید نفت در ایران را جبران کنند

وی با بیان اینکه وزارت نفت باید در قالب دیپلماسی نفتی در سازمان اوپک کشورها را ملزم به رعایت سقف تولید نفت کند، افزود: در شرایط تحریم ایران باید بتواند نفت خود را بفروشد تا با کاهش درآمد ارزی مواجه نشود.

ادیانی با اشاره به اینکه کشورهایی همانند عربستان و عراق می توانند کاهش تولید نفت در ایران را جبران کنند، ادامه داد: اگر در ماه های اخیر افزایش تولید توسط عربستان رخ نداده به دلیل مسائل و حاشیه هایی است که در جنگ یمن رخ داد، باب المندب بسته شد و ایاب و ذهاب کمتری صورت گرفت.

عربستان از سوی یمنی ها تهدید بالقوه و بالفعل می شود

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه عربستان از سوی یمنی ها تهدید بالقوه و بالفعل می شود، تصریح کرد: شرایط به گونه ای نیست که اگر ایران با کاهش تولید مواجه شود به افزایش قیمت منجر شود./

منبع