دکتر ادیانی در گفت و گو با عیارآنلاین: بورس نفت یکی از راه های برون‌رفت از تنگناهای اقتصادی است

سید علی ادیانی با اشاره به اعمال تحریم‌های احتمالی در حوزه نفت عنوان کرد: با اتکا به بورس نفت خللی در صادرات نفتی ایجاد نمی‌شود.

سید علی ادیانی با اشاره به اعمال تحریم‌های احتمالی در حوزه نفت عنوان کرد: با اتکا به بورس نفت خللی در صادرات نفتی ایجاد نمی‌شود.

 

به گزارش عیارآنلاین، فروش ریالی نفت در بورس انرژی از جمله راهکارهای خنثی‌سازی تحریم‌های نفتی است که در کوتاه مدت باعث تداوم صادرات نفت کشور به قیمت مناسب و همچنین مانع بلوکه شدن درآمدهای حاصله از آن می‌شود؛ زیرا بخش خصوصی انگیزه و انعطاف لازم جهت دور زدن تحریم‌ها را داشته و می‌تواند در زمان تحریم‌ها به دولت کمک کند.

در این راستا سید علی ادیانی عضو کمیسیون انرژی و نماینده مردم شهرستان‌های قائم شهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی عیارآنلاین با اشاره به دشمنی‌ها و کینه‌ورزی‌های آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی، تضعیف و نابودی اقتصاد کشور ما را یکی از دستورکارهای مهم رئیس جمهور این کشور دانست و گفت: یکی از دلایل مهمی که آنها اقتصاد و وضعیت معیشتی ملت ما را هدف قرار داده‌اند، عدم توانایی آنها در رویارویی از دریچه نظامی با ایران است، چرا که آمریکایی‌ها به اقتدار و توان دفاعی ما واقف هستند.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکایی‌ها گمان می‌کنند با ایجاد محدودیت در حوزه نفتی می‌توانند اقتصاد ما را با چالش‌های فراوانی روبرو کنند گفت: آنها می‌کوشند تا با ایجاد موانع و با اعمال تحریم‌ها در صادرات نفتی ما خلل ایجاد کنند.
نماینده مردم شهرستان های قائم شهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از راهکارهای مهم و اساسی برای خنثی‌سازی آثار مخرب تحریم‌های نفتی آمریکایی‌ها بهره‌مندی از صنعت بورس است؛ چراکه با بورس می‌توانیم علاوه بر فروش نفت به اشخاص حقيقی و حقوقی، مطالبات خود را فارغ از مشکلات دریافت کرده و هم سطح تولید و صادرات نفت را به میزان قابل توجهی افزایش دهیم.
عضو کمیسیون انرژی گفت: یکی از راه‌های قانونی و کارآمد دور زدن تحریم‌های آمریکا روی آوردن به صنعت بورس است.
این نماینده خانه ملت با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی گفت: با استفاده از ظرفیت‌های بالقوه موجود در جامعه می‌توانیم وضعیت اقتصادی کشور را بهبود بخشيم.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه ششم توسعه گفت: یکی از اقداماتی که می‌تواند در کاهش هزینه‌های جاری دولت موثر باشد، کوچک‌سازی دولت است؛ لذا می‌بایست برخی از تفویضات بخش دولتی را به بخش خصوصی واگذار کرده به چابک‌سازی این بخش کمک کنیم.
وی ادامه داد: متاسفانه بخش دولتی بجای همدلی و وحدت گسترده با بخش خصوصی در جهت تحقق اهداف دولت در زمینه‌های رونق اقتصادی، این بخش را رقیب خود می‌داند؛ لذا این باور ناصحیح باعث می‌شود که در برابر حجمه‌های دشمنان در زمینه‌های اقتصادی توان بازدارندگی چندانی نداشته باشیم.

منبع