دکتر ادیانی: فروش نفت به افراد حقیقی منع قانونی ندارد/طلای سیاه ایرانی باید در فروش خود انحصارشکنی کند

عضو کمیسیون انرژی مجلس، معتقد است که نفت باید همانند کالاهای دیگر در فروش خود به شرکت ها و حتی کشورهای مخصوص انحصار شکنی کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس، معتقد است که نفت باید همانند کالاهای دیگر در فروش خود به شرکت ها و حتی کشورهای مخصوص انحصار شکنی کند.

ادیانی:
فروش نفت به افراد حقیقی منع قانونی ندارد/طلای سیاه ایرانی باید در فروش خود انحصارشکنی کند
سرویس اقتصادی
عضو کمیسیون انرژی مجلس، معتقد است که نفت باید همانند کالاهای دیگر در فروش خود به شرکت ها و حتی کشورهای مخصوص انحصار شکنی کند.
سید علی ادیانی

علی ادیانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تلاش های آمریکا برای کاهش خریداران نفتی ایران، گفت: دور زدن و خنثی سازی تحریم در بحث فروش نفت یکی از مسائل جدی و دغدغه های پیش روی صنعت نفت کشور است.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ایران تا حدی در بحث تحریم های نفتی اذیت می شود، افزود: دولت با استفاده از تجربه تحریم های پس از انقلاب در حوزه های مختلف از جمله تحریم نفتی سال 90  روش های خوبی را با کمک مجلس برای مقابله با این تحریم ها اتخاذ می کند.

ایران کاهش قابل توجه درآمد نفتی و ارزآوری نفتی نخواهد داشت
وی ادامه داد: بدون شک ایران اجازه نمی دهد که در خصوص فروش نفت برای کشور مشکلی ایجاد شود.
نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی، درباره درآمدهای نفتی در دوران تحریم ها، یادآور شد: با مواضع محکم روزهای اخیر رهبر انقلاب و صحبت و هشدار انقلابی رییس جمهور به برخی کشورهای بدخواه ایران مشکلی که سبب کاهش قابل توجه درآمد نفتی و ارزآوری نفتی شود، نخواهد داشت.

ارائه و فروش نفت در بورس در دوران تحریم ها
وی افزود: یکی از گزینه ها در دوران تحریم عرضه و فروش و ارائه نفت در بورس و خرید نفت توسط اشخاص حقیقی و حقوقی در درون و بیرون کشور و مجموعه کسانی بوده که به خرید نفت ایران تمایل دارند.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نفت باید همانند کالاهای دیگر در فروش خود به شرکت ها و حتی کشورهای مخصوص انحصار شکنی کند، تصریح کرد: فروش نفت به افراد حقیقی منع قانونی ندارد و افراد می توانند آن را به عنوان کالای سرمایه ای بخرند و در بازار تجارت نفت عرضه کنند./

منبع