دکتر ادیانی: وزیر آموزش‌وپروش دستور تسریع در پرداخت سرانه مدارس را صادر کند/ ضرورت تعیین‌تکلیف معلمان و مربیان حق‌التدریسی در آستانه مهر

نماینده مردم قائمشهر در مجلس خواستار تسریع در پرداخت سرانه آموزشی مدارس شد و گفت: در آستانه مهرماه معلمان و مربیان حق‌التدریسی تعیین‌تکلیف شوند.

سیدعلی ادیانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ضمن گرامیداشت تقارن بازگشایی مدارس با ماه محرم و هفته دفاع مقدس، تأکید کرد: لازم است در آستانه بازگشایی مدارس سرانه آموزشی مدارس به مدیران مدرسه‌ها پرداخت شود تا مدیران مدارس با دست و بالی بسته به استقبال مهرماه نروند.

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار در مجلس شورای اسلامی دستور وزیر آموزش و پرورش برای تسریع در پرداخت سرانه آموزشی به مدارس را ضروری دانست.

وی نظارت جدی بر مدارس غیرانتفاعی و غیردولتی را یکی دیگر از ضرورت‌های آموزش و پرورش در آستانه مهرماه برشمرد و گفت: باید وزارت آموزش و پرورش به مدارسی که به صورت هیأت امنایی و غیرانتفاعی بیشتر شود تا این واحدها در چاچوب قانون عمل کند.

ادیانی از وزارت آموزش و پرورش درخواست کرد که بدون اغماض با متخلفان برخورد و آن‌ها را به مراجع قضایی معرفی کند.

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس همچنین به وضعیت معلمان و مربیان حق التدریسی اشاره و اظهار کرد: از وزارت آموزش و پرورش انتظار داریم که این نیروهای فعال در آموزش و پروش بر اساس مصوبه‌های مجالس هشتم، نهم و دهم تعیین تکلیف شوند تا این افراد با انگیزه و روحیه مناسب‌تری با شروع سال تحصیلی جدید، شروع به کار کنند./
منبع