راه‎اندازی سامانه ثبت حقوق به معنای استفاده عموم مردم نیست/حقوق مسئله شخصی است

سید علی ادیانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان قائم‌شهر، با بیان اینکه در برنامه ششم، کمیسیون تلفیق، مصوبه‌ای را تقدیم مجلس کرده است، اظهار کرد: در تبصره 5 این بند، دولت را مکلف شده است که سامانه آنلاین و برخطی را راه‌اندازی کند.
وی افزود: کسانی که نیاز به دریافت این اطلاعات دارند، می‌توانند برای شفاف‌سازی نظام دریافت و پرداخت حقوق مدیران دستگاه‌های اجرایی از آن استفاده کنند.
نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایای مدیران دستگاه‌های اجرایی به آن معنی نیست که این سامانه در دسترس هر کسی باشد چراکه دریافت حقوق مسئله شخصی است و افشای امور شخصی بدون اذن فرد موضوعیت ندارد.
ادیانی با بیان اینکه برخط بودن این سامانه برای دستگاه‌های نظارتی و دستگاه‌هایی مانند دیوان محاسبات است که مجاز به دریافت اطلاعات و دانستن هستند و نباید اینگونه تلقی شود که این سامانه در اختیار عموم مردم قرار گیرد چراکه ضرورتی ندارد.
وی افزود: پرداخت و دریافت حقوق مثل حساب شخصی است و تنها آنانی که مجاز هستند، می‌توانند آن را مشاهده کنند.
نائب‌رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی راه‌اندازی این سامانه را یکی از کارهای بسیار خوب و پیشنهاد کمیسیون تلفیق برشمرد و گفت: امیدواریم این پیشنهاد در صحن علنی مجلس هم رأی آورد و این به تشخیص و ارزیابی نمایندگان بستگی دارد.
ادیانی در پایان، خبر حذف سهمیه 25 درصدی خانواده‌های شهدا و ایثارگر برای ورود به دانشگاه‌ها از متن لایحه احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور را که در یکی از کانال‌های تلگرامی منتشر شده است را شایعه دانست و گفت: مجلس هنوز وارد مصوبات نشده و روی ماده 2 مانده است.