عربستان مجری سیاست های آمریکا در حوزه نفت است/ شاهد کاهش نفوذ ریاض در اوپک هستیم

” عضوهیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: عربستان سعودی مجری سیاست های آمریکا در حوزه صنعت نفت است.
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۵ ”

سیدعلی ادیانی راد درگفت وگو با خبرنگار خانه ملت با اشاره به تاثیرات عربستان سعودی بر سیاست های اوپک،گفت:عربستان مجری سیاست های آمریکا درحوزه صنعت نفت است و این سیاست ها را با تولید و فروش نفت اعمال می کند.

عربستان در اغلب مواقع سعی بربهم زدن بازی برد- برد کشورهای تولیدکننده نفت را دارد

نماینده مردم قائمشهر،سوادکوه،جویبار و و سیمرغ درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عربستان به عنوان عنصر وابسته به نظام سلطه عمل می کند،خاطرنشان کرد:این کشور در اغلب مواقع سعی بر بهم زدن بازی برد- برد کشورهای تولیدکننده نفت را دارد و گاهی به دلیل شرایط خاص خود موفق به انجام این کار می شود.
ادیانی راد خاطرنشان کرد:خوشبختانه نشست اخیر اوپک نشان داد که نفوذ عربستان کاهش پیدا کرده و کشورها بیشتر سعی می کنند به دنبال منافع ملی خود باشند،تا تابعی از تصمیمات کشورهای خاص.
عضوهیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سئوال که آیا سعودی ها به دلیل شکست در نشست قبلی اوپک در برابر جمهوری اسلامی ایران،با هدف انتقام وارد نشست آذرماه خواهند شد؟ تصریح کرد: بالاخره باید بدانیم که نباید تحت هیچ شرایطی حریف را دست کم گرفت.
گفتنی است؛ ماه گذشته، 14 عضو اوپک تصمیم گرفتند که سقف تولید خود را به 32 میلیون و 500 هزار تا 33 میلیون بشکه در روز کاهش دهند. این هدف گذاری، به معنای کاهش کمتر از یک میلیون بشکه از تولید روزانه خواهد بود. وزیران نفت کشورهای اوپک در نشست 30 نوامبر(دهم آذر) خود که آن هم در وین برگزار خواهد شد، در این باره تصمیم نهایی می گیرند.

 

http://www.icana.ir/Fa/News/312691