? جلسه شورای اداری شهرستان سوادکوه با حضور نمایندگان حوزه انتخابیه ، فرماندار ، امام جمعه محترم و روسای ادارات شهرستان سوادکوه

سیدعلی ادیانی‌ در شورای اداری شهرستان سوادکوه :

? مشروعیت مدیران نظام اسلامی با حکم ولایی رهبر معظم انقلاب است .

به گزارش پایگاه خبری سیدعلی ادیانی‌ ؛ در اولین نشست شورای اداری شهرستان سوادکوه که با حضور دو نماینده حوزه انتخابیه ، امام جمعه محترم ، فرماندار و رؤسای ادارات شهرستان سوادکوه در روز شنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۵ برگزار گردید دکتر ادیانی‌ در ابتدا از حضور پرشور و بذل محبت همه سوادکوهی های عزیز که در انتخابات ۷ اسفند ۹۴ و ۱۰ اردیبهشت ۹۵ با حضور در پای صندوق های رای حماسه آفریدند تشکر نموده ، همچنین از فرماندار محترم ، هیأت محترم اجرایی ، هیأت محترم نظارت ، برادران نظامی و انتظامی و امنیتی و مجموعه هیأتی که در حسن اجرای انتخابات نقش موثری ایفا نمودند  قدردانی داشتند.
ایشان در بخش اول و در خصوص اصلاح امور جامعه با تأسی از فرمایشات امیر مؤمنان اظهار داشتند : همه امور جامعه به مدیران بر می گردد و کلید حل مشکلات مردم در دستان مدیران کشور ، استان و شهرستان است . مشکلاتی نظیر : گذرگاه مردم ، معاش مردم و حتی معاد مردم در حکومت اسلامی است و مدیران مأمور به صلاح امور دنیای مردم و مأمور به تمهید مقدمات مؤمنان در حوزه حکومت اسلامی هستند .
ایشان استفاده چنین ادبیاتی را در زمان حکومت امام علی (ع) ، منبعث از آموزه های وحیانی و خود کلام حجت شرعی و یک راهبرد و راهبری مدیریتی برای همه مدیران و جوامع بشری دانستند و افزودند : مدیر باید انسان صالح به ویژه در نظام مبتنی بر ولایت باشد و این یک اصل مهم است . از نشانه‌های صالح بودن یک مدیر می‌توان به درایت ، فراست و هوشمندی ، خصوصا بحث کلیدی ولایت پذیری اشاره نمود . مدیری که با دیدگاه‌های ولایی و رهبری نظام ، زاویه داشته باشد قطعا مدیر صالحی نخواهد بود.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی مشروعیت مدیران و رؤسای سه قوه و اعضای محترم شورای نگهبان را با حکم ولایی مقام معظم رهبری دانستند و اظهار داشتند که این واژه ها کاملا حساب شده بکار رفته است.
ایشان واژه « من شما را به ریاست جمهوری منصوب می کنم » که تأسی از فرمایشات امام راحل است و مقام معظم رهبری نیز همین ادبیات را بکار می برند ، تنفیذ را یک حکم تشریفاتی ندانسته و آنرا اصل مشروعیت نظام تلقی نمودند . همچنین مشروعیت دستگاه‌های اجرایی را به حضور جایگاه ارزشمند در نظام سیاسی اندیشه شیعه به نام ولی امر می دانند .
عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس ادامه دادند : مدیری که در نظام جمهوری اسلامی از پائین به بالا با سیره نظری و عملی مقام معظم رهبری در زمان حال و امام راحل زاویه پیدا کند مشروعیت ندارد ، اینها لقلقه زبان نیست و این را باید در سیره یک مدیر رصد نمود و یکی از نشانه های مدیر صالح ، فرمانبری و تبعیت از مقام عظمای ولایت در اداره امور ادارات در کشور ، استان ، شهرستان و حوزه انتخابیه می باشد.

بخش دوم سخنان دکتر ادیانی‌ در شورای اداری شهرستان سوادکوه:

– شاخص تربن موضوع توسعه پایدار ، مدیران و نیروی انسانی سالم و صالح است. در سطح کشور هرکجا مدیری توانمند و قوی قرار گرفت تحریم را زمین گیر کرد. ما در فضای تحریم به فناوری نانو و موشک های بالستیک و دوربرد ( که بازدارنده ترین مسئله جهت تأمین امنیت کشور در برابر دشمن است ) دست یافتیم . مدیر قابل می تواند تحریم را زمین گیر کند.
در خصوص تحریم در ادبیات مقام عظمای ولایت و مدیران عزیز اجرایی ، دولتمردان خدوم و دلسوزان در حوزه اقتصاد از هر طیف و جناحی بر این اصل معتقدند که حداکثر مشکلی که تحریم برای کشور ایجاد نمود تا ۳۰٪ بوده و ۷۰٪ مابقی از سوء تدبیر مدیران است.
مشکل ترافیکی و جاده ای چه ارتباطی به تحریم دارد ؟! عدم توسعه یافتگی البرز مرکزی ( زمانی که مجلس هشتم را تحویل دادیم کک سازی ۹٪ الان شده ۱۴٪ و کرد آباد ۱۲٪ الان شده ۲۵٪ پیشرفت داشته ! ) اینها چه ربطی به تحریم دارد ؟! مجوز گرفته شده کک سازی از ناحیه سازمان محیط زیست و لغو آن در دولت جدید چه ربطی به تحریم دارد ؟!
نباید ضعف مدیریتی را به تحریم ها و آنسوی مرزها ربط دهیم !
بنده به عنوان مدیر ارشد نفتی در دولت محترم جناب آقای دکتر روحانی عرض می کنم : تحریم ، شکنندگی و مشکل در بحث درآمدهای نفتی ایجاد کرد اما اگر مدیریت ما مبتنی بر مدیریت جهادی و پروژه ای باشد ، میزان مداری باشد نه میز داری ، خیلی از مشکلات کشور قابل حل خواهد بود.

چون نیک نظر کرد پر خویش در آن دید / گفتا که ز نالیم از ماست که بر ماست

مردم عزیز ما در همه صحنه های بزرگ نظام حضور فعال و موثری داشته و دارند و این بار مسئولیت مدیران ارشد و اجرایی کشور را بیش از پیش سنگین تر خواهد کرد .
چالش های موجود در سوادکوه تنها با همدلی و همگرایی قابل حل خواهد بود.

– بنده و جناب آقای رضیان محکم و قوی در کنار هم به فضل الهی کارها را تا انتها پیش خواهیم برد .

– اکتشاف معدن و البرز مرکزی شاه بیت توسعه سوادکوه عزیز است و باید جدی گرفته شود .
دولت محترم ، وزارت صنعت معدن تجارت ، سازمان ایمیدرو ، سازمان توسعه مواد معدنی ، البرز مرکزی ، همه مسئولین استانی و شهرستانی بنا دارند تا سقف ۱۰۰۰ میلیارد تومان در حوزه مربوط به البرز مرکزی هزینه کنند و این یک ظرفیت فوق‌العاده است.
در این خصوص نیز بنده و آقای رضیان سه جلسه ( جلسه ای در تهران ، مذاکره مستقیم با وزیر ، جلسه با استاندار مازندران) فقط حول محور البرز مرکزی برگزار کردیم .
در پرداخت حقوق ذوب آهن که با پیگیری های جناب آقای رضیان و بنده بطور جدی انجام شد ماحصل این پیگیری ها بحمدالله پرداخت حقوق بازنشستگان البرز مرکزی ماه به ماه شد.

– بنای بنده و آقای رضیان بر همکاری و حمایت در کنار نظارت قوی بر دستگاه های اجرایی و مدیران شهرستان سوادکوه و حوزه انتخابیه بوده و این شأن نماینده مجلس است.

– درجلسه مربوط به البرز مرکزی در استانداری مقرر گردید اگر ظرف مدت یک هفته ، منابع طبیعی اقدامات مربوط به مصوبات لازم را برای شروع کار در کردآباد(۱) انجام ندهد استاندار محترم از اختیارات استانداری و استاندار بودن استفاده نماید که این مهلت یک هفته ای به پایان رسیده و فرماندار محترم سوادکوه سریعا پیگیری نماید.

– اگر قرار است سوادکوه از این مشکلات رهایی یابد باید از مدیران جهادی و پروژه ای بهره مند باشد.

– آقای فرماندار در رابطه با بحث توسعه و پروژه های اجرایی سوادکوه ، هر ماه گزارش کامل به دفتر دو نماینده مکتوب ارسال نموده و از مدیران نیز ماه به ماه گزارش دریافت نمایید.
بنای بنده و آقای رضیان بر این است که وضعیت موجود در حوزه انتخابیه که تحویل گرفتیم را به مردم عزیز گزارش دهیم ؛ چند درصد شهرک های صنعتی ما در شورمست تعطیل یا نیمه فعال است؟! وضعیت البرز مرکزی ، جاده ها ، گردشگری ، آب ، راه و در حوزه های مختلف چگونه است؟!
فرماندار محترم گزارش متقن از وضعیت موجود همه دستگاه‌ها به صورت مکتوب و با امضای ایشان به دفتر دو نماینده در اولین فرصت ارسال نمایند.
در این نامه چالش‌های موجود به همراه راهکارها و راه حل های برون رفت از مشکلات بطور کامل درج شود.

– تمامی مدیران شهرستان باید برنامه حول محور اقتصاد مقاومتی بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری داشته باشند و در تذکر بنده به آقای دکتر نوبخت هم این مورد مطرح شد.
راه امنیت پایدار اقتصادی ، توجه جدی به اقتصاد مقاومتی است و قوی ترین مدیران کسانی هستند که به این مقوله توجه خاصی دارند.

– در بحث مربوط به ترافیک شکنی محور سوادکوه و اولتیماتومی که به وزیر راه تا پایان مهر ۹۵ دادم اگر اتفاقی رقم نخورد ما به تکلیف قانونی خود بطور جدی عمل می کنیم و از تمامی ظرفیت های مردمی و قانونی علیه ناکارآمدی وزارت راه و شهرسازی جهت استیفای حقوق مردم سوادکوه استفاده خواهیم نمود و این را توهین به مردم سوادکوه تلقی می کنیم.