آغاز کار کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان/ معرفی بدون تعارف متخلفان

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی به تشکیل هیأت و کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان در مجلس اشاره کرد و گفت: کمیته از روز گذشته کار خودش را آغاز کرد و هر کسی با هر موقعیتی که پنجه به ذخیره فرهنگیان انداخته باشد را بدون تعارف معرفی خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر ادیانی به نقل از خبرگزاری فارس از شهرستان قائم‌شهر، سیدعلی ادیانی ظهر پنج شنبه در جشن بزرگ هفته پژوهش که در سالن آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد با بیان اینکه باید بدانیم که مقوله پژوهش در نظام آموزشی و علمی ما در چه جایگاهی در مقیاس با دنیا قرار دارد، اظهار کرد: پژوهش فعالیتی کامل و منسجم برای رسیدن به شناختی روشن‌تر از محیط اطراف و راهی برای بسط و گسترش مرزهای دانش و بازکردن افق‌های تازه برای نسل آینده است.
وی افزود: بدون شک پژوهش در دستگاه تعلیم و تربیت همانند قلب آن مجموعه است و اگر این قلب دچار آسیب شود، عارضه و کسری آن در خروجی آموزش و پرورش  و تعلیم دانش آموزان دیده خواهد شد.
نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی تصریح کرد: بیمار بودن، معلول بودن و یا بروز بودن مقوله پژوهش را باید در خروجی آموزش وپرورش بررسی شود که آیا دانش‌آموزان و تحصیل‌کرده‌های ما در تمام مقاطع متناسب با مجموعه، تراز ملت و انقلاب هستند یا خیر.
ادیانی با بیان اینکه تا وقتی ما سیستمی در حوزه بینش و حوزه روش جایگاه معلمان را از پیش دبستانی تا دکترا عالمانه ترسیم نکنیم، بقیه حرف‌ها همه حرف است و نکته کلیدی کشور همین است، اظهار کرد: 32 سال افتخار معلمی داشتم و با این دید می‌گویم که ما در حوزه بینش نسبت به جایگاه معلمان نه تنها مشکل نداریم بلکه از این منظر در چهارچوب آموزه‌های دینی و ملی در بالاترین نگاه قرار داریم ولی در حوزه روش هنوز کار زیادی نشد و در واقعیت اندر خم چند کوچه‌ایم و راه طولانی تا عملیاتی کردن این جایگاه داریم.
وی ادامه داد: یکی از آسیب‌های جدی جامعه این است عده‌ای دانسته یا ندانسته، سیستمی یا غیرسیستمی منبعث از باور فردی یا متأثر از بوق و جنگ برون مرزی می‌خواهند اعتماد عمومی ما را شکار کنند.
نائب‌رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه یکی از آسیب‌ها و آفت‌هایی که جامعه امروز ما را تهدید می‌کند، ایجاد شکاف و بریدن اعتماد عمومی به‌عنوان سرمایه ملی، نسبت به دستگاه‌های اجرایی و مجموعه نظام حکومتی است و این فوق‌العاده خطرناک است، تصریح کرد: اگرچه تعدادی از مدیران نسبت به جایگاه مدیریتی زاویه دارند و در شأنیت و جایگاهی که قرار دارند، آدم‌هایی داریم که در تراز قانون‌گذاری نیستند ولی به این معنا نیست که همه مدیران به این شکل هستند.
ادیانی افزود: برای اینکه در جامعه شکاف ایجاد نشود باید چه در حوزه قانون‌گذاری و چه در حوزه اجرایی، هوشمندانه‌تر عمل کنیم.
وی به تشکیل هیأت و کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان در مجلس اشاره کرد و گفت: از دیروز این کمیته کار خودش را آغاز کرد و بنای کار تحقیق ما نگاه معلمانه است و گزارشی که ارائه می‌دهیم، گزارش مجلس به ملت ایران و جامعه فرهنگیان است و هر کسی با هر موقعیتی که پنجه به ذخیره فرهنگیان انداخته باشد را بدون تعارف معرفی خواهیم کرد.

 

http://mazandaran.farsnews.com/news/13950925000370