ایجاد خط گازی دامغان ـ نکا 700 میلیارد تومان هزینه دارد/ پرتقال مازندرانی‌ها کیلویی 5 هزار تومان در پایتخت به فروش می‌رسد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر ادیانی به نقل از خبرگزاری فارس از شهرستان قائم‌شهر، سیدعلی ادیانی ظهر امروز در بازدید از مرکز خرید مرکبات در این شهرستان با بیان اینکه خرید تضمینی مرکبات آسیب‌دیده با قیمت مصوب در حوزه انتخابیه به خوبی انجام می‌شود، اظهار کرد: هیچ‌کاری بدون نقص و مشکل انجام نمی‌شود و تنها دیدن عیب و نقص هنر نیست و باید نقاط قوت این طرح هم دیده و برای ضعف‌ها چاره‌اندیشی شود.

وی افزود: بعد از حادثه برف و یخبندان پاییز امسال، مجمع نمایندگان مازندران با فوریت جلسه گذاشت و 300 میلیارد تومان در آن مصوبه برای مازندران تخصیص اعتبار داده شده است.

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دل ما از اینکه پرتقال باغ‌دار مازندرانی که قیمت آن به ازای هر کیلوگرم یک‌هزار و 500 تومان بوده و در بازارهای تهران به ازای هر کیلو 5 هزار تومان هم به‌فروش می‌رسد به درد می‌آید ولی چاره‌ای نیست و خرید تضمینی، کمترین خدمتی است که می‌توانیم انجام دهیم.

 ادیانی با بیان اینکه بخش زیادی از مرکبات خریداری شده و بخشی که مانده است، محدودیت زمانی ندارد، اظهار کرد: به همه باغ‌داران توصیه می‌کنم که به طور مستقیم با اداره جهاد کشاورزی و اداره تعاون روستایی در ارتباط باشند تا خدای نکرده در دام واسطه‌ها گرفتار نشوند.

وی افزود: برف و سرمای اخیر در مازندران، از مقدرات الهی بود و جلوی مقدرات را نمی‌توان گرفت و تنها مدبرات مدیریتی است که می‌تواند آلام خسارت دیدگان را کمتر کند.

 نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر کجا نیاز به هماهنگی درون استانی است مجمع نمایندگان استان آمادگی ورود دارد، تصریح کرد: هدف از بازدید از مراکز خرید مرکبات با قیمت مصوب این بود که از صحت و سقم آن با خبر شویم که با درایت فرماندار، مدیریت جهاد کشاورزی و اداره تعاون روستایی شهرستان قائم‌شهر این کار به خوبی در حال انجام است.

ادیانی در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری فارس مبنی بر اینکه آیا با ورود موج سرما به استان مازندران، قطعی گاز داریم یا خیر، گفت: وزیر نفت تعهد کرد که مشکلی پیش نیاید ولی به شرطی که الگوی مصرف صحیح از سوی شهروندان رعایت شود.

نائب‌رئیس کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: ایجاد خط گازی دامغان به نکا که 700 میلیارد تومان هزینه دارد که با راه‌اندازی این خط مشکل افت گاز در مازندران را برطرف می‌شود و امیدواریم قبل از زمستان سال آینده و یا حتی زودتر به بهره‌برداری برسد.

وی با اعلام کرد که در حوزه انتخابیه ما گاز قطع نخواهد شد و گفت: چرا که در مجلس هشتم، مبلغ 11 میلیارد تومان از وزیر وقت نفت اعتبار گرفته و لوله  24 اینچ ایجاد شد و اتصال مستقیم گازی از کنار خط حیدرآباد به شکم لوله اصلی زده و به حوزه انتخابیه وصل شده است.

http://mazandaran.farsnews.com/news/13951016000550