دکتر ادیانی تشریح کرد: چرا تولیدات نفت عربستان در یک ماه گذشته کاهش یافت؟

عضو کمیسیون انرژی مجلس، دلایل کاهش تولیدات نفت عربستان را تشریح کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس، دلایل کاهش تولیدات نفت عربستان را تشریح کرد.

ادیانی تشریح کرد:

چرا تولیدات نفت عربستان در یک ماه گذشته کاهش یافت؟

سرویس اقتصادی
عضو کمیسیون انرژی مجلس، دلایل کاهش تولیدات نفت عربستان را تشریح کرد.
سید علی ادیانی

سید علی ادیانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اعلام گزارشی مبنی بر کاهش تولید نفت عربستان در یک ماه اخیر، گفت: عربستان و برخی کشورها توانایی افزایش تولید نفت را دارند؛ اما مولفه هایی مانند جنگ با یمن و ناامنی که در برخی مناطق عربستان رخ داده فعلا عربستان را برای افزایش تولید دچار مشکل کرده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به آخرین نشست اعضای اوپک، افزود: مصوبه ای که اوپک در نشست اخیر سال 2018 داشت، که در واقع تاکیدی بر اجماع دو سال قبل یعنی مصوبه سال 2016 بود مبنی بر اینکه اعضای اوپک باید به توافقات گذشته درباره طرح فریز نفتی پایبند باشند.

عربستان به دلیل مشکلات امنیتی و سیاسی میزان تولید نفت را کاهش داده است

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تعدادی از کشورها نتوانستند در سقف مصوبه 2016 تولید داشته باشند، تولید نفت اوپک یک میلیون و 800 هزار بشکه نسبت به اجماع کاهش داشت.

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در نشست اخیر اوپک مقرر شد کشورها در سقف تعیین شده تولید داشته باشند، یادآور شد: بر این اساس در این مصوبه اجازه داده شد که میزان تولید نفت به سقف تولید تعیین شده برسد، البته در صورتی که کشورها ظرفیت و توان تولید را داشته باشند، چراکه برخی کشورها همانند ونزوئلا این ظریفیت را ندارند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: تجربه نشان داده که میل عربستان به پایبندی به اجماع و مصوبات اوپک زیاد نیست، بنابراین به نظر می رسد که عربستان به دلیل مشکلات امنیتی و سیاسی میزان تولید خود را کاهش داده است./

منبع