دکتر ادیانی: حق هر رئیس جمهور انتخاب کابینه در چارچوب برنامه های خود است/ کابینه جناحی زمین می خورد

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس معتقد است دولتی موفق است که از ترکیبی از نیروهای جوان و نخبه هر جریانی که دارای پایگاه اجتماعی در ملت هستند، استفاده کند.


سیدعلی ادیانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه در انتخاب وزرا از سوی رئیس جمهور و معرفی هیأت وزیران با دو پدیده واقعیت و حقیقت روبرو هستیم، گفت: نخست اینکه حق دولت منتخب است که وزرای خود را در چارچوب های وعده هایی که به مردم داده معرفی کند.

نماینده مردم قائمشهر و سوادکوه در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه مجلس نیز وظیفه تعیین صلاحیت وزاری پیشنهادی را برعهده دارد، عنوان کرد: از این رو این موضوع به عنوان حقیقتی است که حق هر رئیس جمهور منتخب باشد که همکاران خود را در چارچوب برنامه های خود برگزیند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر واقعیت این است که با توجه به تجربه های بعد از انقلاب، دولت های تک بعدی که صرفا تکیه بر لیست جناحی داشته، با عینک جناحی هیأت وزیران را شکل داده و حتی رأی اعتماد از مجلس گرفتند عملا نتوانستند کشور را به خوبی اداره کنند.

ادیانی در ادامه با بیان اینکه ملت ایران از بافت های سیاسی مختلفی برخوردار بوده و با یک بال نمی تواند پرواز کند، یادآور شد: دولت هایی که تلفیقی از نیروها و جریان های دارای پایگاه اجتماعی در درون ملت هستند بسیار موفق تر عمل کرده اند.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: از طرف دیگر هم رئیس جمهور منتخب از آرای خوبی برخوردار است و هم رقیب وی توانست آرای زیادی کسب کند و این نزدیک بودن آرا میان رئیس جمهور منتخب و نفر دوم در تاریخ بعد از انقلاب بی سابقه است لذا طبیعی است اگر دولت بخواهد به تجربه موفق دولت های گذشته عمل کند، با توجه به شعار «اعتدال» لازم است از ظرفیت همه گروه ها و جناح ها در کابینه استفاده کند.

وی تأکید کرد: لازم است رئیس جمهور فهرستی تقدیم مجلس کند که در آن همانطور که دولت متعلق به همه ملت و نظام است، نشان دهنده ترکیب تمام سلایق و تفکرات قابل قبول درون انقلاب و نظام نیز باشد.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: هیأت وزیران قطعا باید از صلاحیت و کارآمدی برخوردار بوده و از شعارزدگی و حرف درمانی بپرهیزد همچنین باید اقتصاد، ایجاد رونق در تولید و اشتغال را مورد توجه قرار دهد و اعضای آن انقلابی، کارآمد، چالاک و قانون محور باشند تا در چارچوب منافع ملی در طول دوره چهارساله خدمت کنند./
منبع