دکتر ادیانی مطرح کرد : انتقاد از سهم‌خواهی احزاب و جناح‌ها در انتخاب کابینه/مجلس در برابر سهم خواهی‌ها می‌ایستد.

نائب رئیس کمیته تعامل فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با دولت، با انتقاد از سهم‌خواهی احزاب و جناح‌ها در انتخاب کابینه، گفت: مجلس نگاه جنسیت‌گرایی و سن‌گرایی ندارد و در برابر سهم خواهی‌ها می‌ایستد.

سید علی ادیانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در آستانه معرفی کابینه دولت دوازدهم‌ با بیان اینکه در اصل و منطق نظام عقلایی و در چارچوب حکمرانی از منظر دین و عقل ، مسئولان باید کارآمد باشند، گفت: دین اسلام دین برابری است و در این دین، توزیع مناصب جنسیت و رنگ‌بردار نیست، بلکه به توانمندی افراد بر می‌گردد.

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامیریال با انتقاد از برخی شعارهای غیر منطقی، افزود: باید در انتخاب کابینه دقت کرد و نباید اجازه داد تا افراد ناتوان سبب عقب ماندگی کشور شوند، از سوی دولت می‌تواند از زنان توانمند نیز در کابینه استفاده کند.

انتخاب وزرا حق رئیس جمهوری است

ادیانی‌ با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) و امام علی (ع) به موضوع انتخاب افراد کارآمد اهمیت می‌دادند، ادامه داد: امام علی (ع) در انتخاب حاکمان نیز از افراد جوان و هم افراد مسن براساس توانمندی‌های شان استفاده می کرد.

وی با تاکید بر اینکه انتخاب وزرا حق رئیس جمهوری است یادآور شد: نباید اجازه داد در این مسیر لایق‌کشی صورت گیرد و باید از افراد توانمند دفاع و در این عرصه از آنها استفاده کرد.

نباید در انتخاب کابینه جناح‌بندی شود

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه انتخاب وزرا دو مرحله‌ای است، افزود: در مرحله اول رئیس جمهور گزینه‌ها را بر اساس شایستگی معرفی کرده و در مرحله بعد انتخاب آن شخص در مجلس به رای گذاشته می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه نباید در انتخاب کابینه جناح‌بندی شود، ادامه داد: آقای روحانی رئیس جمهور کل کشور است و باید مسئولانی آگاه و دلسوز برای نظام انتخاب کند.

نائب رئیس کمیته تعامل فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با دولت ، در پایان با انتقاد از سهم‌خواهی احزاب و جناح‌ها در انتخاب کابینه تصریح کرد : مجلس نگاه جنسیت‌گرایی و سن‌گرایی ندارد و در برابر سهم خواهی‌ها می‌ایستد.
منبع