دکتر سید علی ادیانی: قهرمانان ورزشی باید مورد حمایت قرار گیرند

عضو فراکسیون ورزش مجلس: قهرمانان ورزشی باید مورد حمایت قرار گیرند

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: قهرمانان ورزشی کشور باید شناسایی شده و ضمن سرمایه‌گذاری برای این افراد مورد حمایت قرار گیرند.

علی ادیانی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تبریک پیروزی تیم ملی کشتی ایران در مسابقات جام جهانی گفت: مدال‌آوران کشتی در مسابقات جهانی علت اول شدن تیم را به اثبات رساندند و بار دیگر در برابر چشمان دنیا ظرفیت‌ها و استعدادهای بی‌نظیر کشتی ایران به ویژه فرزندان جویبار را نشان دادند.

وی افزود: این افتخارآفرینی فوق‌العاده ارزشمند است و می‌طلبد که مسئولان ورزش در کشور بیش از گذشته حق این رشته از ورزش به ویژه ورزش استان مازندران و شهرستان جویبار را ادا کنند.

این عضو فراکسیون ورزش مجلس همچنین اظهار کرد: خوشبختانه عملیات احداث سالن کشتی پنج هزار نفری جویبار آغاز شده است و امیدوار هستیم که هرچه سریعتر به اتمام رسیده و این سالن در اختیار جامعه ورزشی قرار گیرد.

نماینده مردم قائمشهر در مجلس با اشاره به مصوبات برنامه ششم اظهار کرد: خوشبختانه در لایحه برنامه ششم توسعه منابع مالی فوق‌العاده‌ای در حوزه ورزش به مفهوم عام آن در نظر گرفته شده است که طی این برنامه پنج ساله بتواند موجب تقویت زیرساخت‌های ورزشی کشور شود.

وی با اشاره به مدال‌آوری کسانی چون یزدانی، قاسمی و اسماعیل‌پور در این دوره از مسابقات اظهار کرد: آنچه به ثمر نشسته حاصل تمرین این افراد است که توانمندی و قابلیت‌های فردی خود را زیر نظر مربیانشان به نمایش گذاشتند و امروز توانستند پرچم پرافتخار کشور را به اهتزاز دربیاورند لذا اگر سرمایه‌گذاری جدی در این حوزه‌های ورزشی در عرصه‌های ملی و بین‌المللی انجام نشود نتایج قابل قبولی را شاهد نخواهیم بود.

ادیانی با تأکید بر اینکه متولیان امر تربیت در حوزه ورزش باید توجه ویژه‌ای به شناسایی استعدادها داشته باشند گفت: امثال این مدال‌آوران دراین کشور کم نیستند اما ضروری است که شناسایی شده و ضمن سرمایه‌گذاری برای این افراد حمایت لازم هم به عمل آید.

این عضو فراکسیون ورزش مجلس در ادامه اظهار کرد: انتظار می‌رود که بدون هیچ‌گونه رانتی اما در راستای نظام صحیح اداری کشور وضعیت شغلی این دسته از قهرمانان روشن شود تا آن‌ها بتوانند ضمن داشتن شغل مناسب با توجه به شخصیت اجتماعی‌شان الگوی خوبی برای جامعه باشند.

منبع