ضرورت بررسی طرح شفافیت حقوق مدیران در کمیسیون های تخصصی

فلسفه وجودی کمیسیون اصل نود رسیدگی به شکایات است/ ضرورت بررسی طرح شفافیت حقوق مدیران در کمیسیون های تخصصی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، سیدعلی ادیانی در نشست علنی امروز (یکشنبه 23 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به ماده 48 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: فلسفه وجودی کمیسیون اصل نود رسیدگی به شکایات است و حق و حقوق دیگری به لحاظ بررسی طرح و لوایح ندارد در واقع این کمیسیون امکان تعیین حدود و ثغور بررسی طرح و لوایح را ندارد.
نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کمیسیون اصل نود یکی از 6 کمیسیون خاص مجلس است در حالی که این طرح می بایست در یکی از 13 کمیسیون تخصصی مجلس بررسی می شد بنابراین از منظر حقوقی ارجای این طرح به کمیسیون اصل نود درست نبوده است.
عباس پوربافرانی نیز در ادامه با استناد به ماده 49 آیین نامه داخلی مجلس یادآور شد: هیأت رئیسه می تواند طرح و لوایح مختلف را به هر کمیسیون که تشخیص دهد ارجاع کند اما این طرح که مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و از اهمیت بسیاری برخوردار است می بایست در کمیسیون تخصصی چون برنامه و بود جه یا کمیسیون اجتماعی بررسی شود.
دکتر لاریجانی در پاسخ به تذکر پوربافرانی گفت: طرح شفافیت دریافتی مدیران کشور و استرداد دریافتی های مازاد به کمیسیون های تخصصی به  عنوان کمیسیون فرعی نیز ارجاع شد و آنها نیز اظهارات خود را اعلام کردند.

http://www.icana.ir/Fa/News/313841