ضعف زیرساخت ها دلیل اصلی قطعی گاز در مازندران است/۲۶ استان کشور دچار افت فشار گاز شدند

سید علی ادیانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به بارش برف و یخبندان در استان مازندران و قطعی گاز،آب و برق ناشی از آن در برخی شهرهای این استان گفت:در طی دهه گذشته سه سرمای سنگین متوجه مازندران شده که البته بارش برف و باران از نعمات الهی بوده و جای شکرگذاری دارد.
نماینده مردم قائمشهر،سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه چنین سرما و یخبندانی در شهرهای مازندران طی سی سال اخیر بی سابقه بوده است،افزود: قطع سریع گاز استان مازندران ناشی از ضعف زیرساخت ها است و متاسفانه زیرساخت های مازندران برای تامین نیاز گاز مصرفی خانوارها،واحدهای تولیدی و صنعتی و نیروگاه برقی دچار مشکل است و به تعبیری زیرساخت های لازم برای انتقال خطوط گازی برای اتصال به شاهراه اصلی خطوط گاز کشور وجود ندارد.
مازندران با بروز کمترین حادثه طبیعی با افت فشار گاز مواجه می شود
ادیانی با اشاره به اینکه مازندران در انتهای خط انتقال گاز از محور خراسان و گیلان قرار دارد، ادامه داد:استان مازندران با بروز کمترین حادثه طبیعی با افت فشار گاز مواجه می شود و در دوره جدید سرما گاز برخی روستاهای شهرستان های آمل و بابل قطع شده است.
وی با بیان اینکه با قطع گاز استفاده از بسیاری از انرژی های دیگر غیرممکن می شوند، یادآور شد:دستگاه های اجرایی و خدماتی به میزان بضاعت حقیقتا برای رفع مشکلات تلاش کرده اند، البته ٢٦ استان کشور بنابر گزارش دریافتی در کمیسیون انرژی دچار افت فشار گاز شده اند و شرکت ملی گاز تلاش جدی برای رفع مشکلات کرده است.
احداث خط لوله مستقل برای مازندران در هیئت وزیران تصویب شده است
ادیانی با اشاره به رایزنی ها با شرکت ملی گاز برای رفع مشکلات افزود:مسئولان برای رفع تمامی مشکلات قول مساعد داده اند و در همین راستا باید خط لوله ای مجزا و مستقل برای تقویت و تامین گاز مازندران راه اندازی شود.
وی با بیان اینکه احداث خط لوله مستقل برای مازندران در هیئت وزیران تصویب شده است،ادامه داد:مقرر شده از دامغان خط لوله ای مجزا به سمت نکا کشیده شود،تا گاز مازندران تقویت شود، اما متاسفانه این پروژه بزرگ با رکود مواجه شده و پیشرفتی جدی نداشته است و از دولت انتظار می رود که هر چه سریعتر خط لوله مستقل دامغان-نکا را افتتاح کند.
بخشی از گاز مازندران با واردات از طریق ترکمنستان تامین می شود
نایب رییس کمیسیىون انرژی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه بخشی از گاز مازندران با واردات از طریق ترکمنستان تامین می شود، تصریح کرد:متاسفانه گاهی کشور ترکمنستان همکاری لازم را با دولت و وزارت نفت ندارد،لذا ما نباید منتظر حرکت و اقدام کشور ترکمنستان بود و جای شرمساری دارد که ایران در حالی که بیشترین میادین گازی را دارد،باید برای تامین گاز شهروندان دست نیاز به سوی کشوری دیگر دراز کند