دکتر ادیانی خبرداد: سفر وزیر نیرو به مازندران برای افتتاح پروژه انتقال آب سد لفور به سوادکوه و قائم شهر/ بعضی از روستاهای جویبار در شبانه روز ۳ ساعت آب دارند

نماینده مردم سوادکوه، سوادکوه شمالی، قائمشهر، سیمرغ و جویبار در مجلس شورای اسلامی از سفر وزیر نیرو به این شهرستان برای افتتاح پروژه انتقال آب از سد لفور به خبرداد و گفت : این پروژه می تواند مشکل کم آبی منطقه را تا حدود زیادی مرتفع کند.

سیدعلی ادیانی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان این مطلب گفت: فردا با حضور چیت چیان وزیر نیرو قرار است شاهد آغاز ابرپروژه آبرسانی و انتقال آب سد لفور (البرز) جهت تامین آب شرب دهستان لفور و شهرستان های سوادکوه، سوادکوه شمالی،قائمشهر،سیمرغ و جویبار باشیم.

نماینده مردم سوادکوه، سوادکوه شمالی، قائمشهر، سیمرغ و جویبار در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:فردا (سه شنبه 13 تیرماه) این عملیات آغاز خواهد شد و پیمانکار آن برای اجرای فاز اول نیز انتخاب شده که انتقال آب سد لفور به سوادکوه است که برای اجرای فاز اول تامین اعتبار لازم صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در فازهای بعدی اتقال این آب به قائمشهر، سیمرغ و جویبار خواهد رسید ادامه داد: لوله های مورد نیاز برای انتقال آب در مسیر نصب خواهد شد.

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این به معنای آن نیست که فاقد آب شرب باشیم؛اما در زمان پیک مصرف با کمبود مواجه می شویم به ویژه در برخی روستاها و تعداد قابل توجهی از روستاهای شهرستان جویبار با کمبود آب روبرو هستیم به طوری که گاهی اوقات مشاهده می شود که بعضی از این روستاها در شبانه روز 2 تا 3 ساعت آب شرب دارند و متاسفانه آب این مناطق در بقیه ساعات قطع است.

ادیانی تاکید کرد: به نظر می رسد که این پروژه یکی از کلیدی ترین پروژه های حوزه انتخابیه برای تقویت زیرساخت های این منطقه خواهد بود که امیدواریم فاز های بعدی آن در موعد مقرر اجرایی و به بهره برداری برسد./
منبع