دکتر ادیانی : ضریب تعامل فدراسیون کشتی و وزارت ورزش و جوانان ارتقا پیدا کند/ کادرسازی در کشتی لازم است

عضو فراکسیون ورزش مجلس با بیان اینکه هرکجا تشتت و اختلاف وجود داشته باشد، نتایج حاصله نیز منفی خواهد بود، خواستار ارتقای تعامل فدراسیون کشتی و وزارت ورزش و جوانان شد.

سیدعلی ادیانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به نتایج ضعیف تیم ملی کشتی در رقابت‌های جهانی پاریس، گفت: حق و ظرفیت کشتی ایران از نگاه کسانی که کشتی ایران را رصد می‌کنند بالاتر و بسیار بهتر از چیزی بود که در رقابت‌های پاریس رخ داد و نتیجه حاصله جای تأسف دارد.

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فدراسیون کشتی ایران باید بررسی مجدانه، کارشناسی و آسیب شناسانه داشته باشد که علت این نتایج چیست، افزود: اگر مدال طلای پهلوان حسن یزدانی نبود، معلوم نیست چه اتفاقی برای کشتی ایران رخ می‌داد و ایران در چه جایگاهی قرار می‌گرفت. در واقع این مدال برای ورزش ایران و فدراسیون کشتی حفظ آبرو کرد.

وی با ضروری خواندن خانه تکانی در فدراسیون کشتی ایران، از اختلافات به وجود آمده بین وزارت ورزش و فدراسیون کشتی انتقاد و اظهار کرد: قطعا باید ضریب تعامل فدراسیون کشتی و وزارت ورزش و جوانان ارتقا پیدا کند تا این افزایش تعامل به نتایج مثبت برای کشتی کشور منجر شود.

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: هرکجا تشتت و اختلاف وجود داشته باشد، نتایج حاصله نیز منفی خواهد بود و لازم است که این اختلافات پایان یابد. بر اساس قانون وزارت ورزش و جوانان باید پاسخگوی نمایندگان مردم در مجلس باشد لذا لازم است که وزارتخانه با فدراسیون تعامل سازنده داشته باشد.

ادیانی با ضروری برشمردن پشتوانه سازی برای ورزش اول کشور، ادامه داد: آموزش و استعدادیابی کشتی باید از آموزش و پرورش آغاز شود و دانش آموزان از همان ابتدای امر در این حوزه تربیت و پرورش یابند.

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار در مجلس با اشاره به نهادینه شدن کشتی در حوزه انتخابیه خود به ویژه شهرستان جویبار، تصریح کرد: این مسئله باید در دیگر شهرهای مستعد کشور نیز تسری پیدا کند تا هرسال قهرمانان جدیدی به تیم‌های ملی ما معرفی شوند.

وی با یادآوری اینکه طی دو دهه اخیر جویبار یکی از شهرستان‌هایی بوده است که همواره قهرمانان کشتی به کشور معرفی کرده است، گفت: کشتی ورزش اول کشور ماست و برای تیم‌سازی و کادرسازی در کشتی لازم است آموزش و پرورش وارد میدان شود.

عضو فراکسیون ورزش مجلس افزود: یکی دیگر از مسائلی که وزارت ورزش و جوانان باید به آن توجه داشته باشد، رسیدگی به قهرمانان کشور است؛ اگر به قهرمانان توجهی نشود، به لحاظ روانی روی سایر ورزشکاران تأثیرگذار خواهد بود.
منبع