دکتر ادیانی: قراردادهای نجومی در فوتبال اصل شده و کیفیت کار فرع/ بدهی میلیاردی باشگاه‌ها محصول سوءمدیریت‌ها

عضو فراکسیون ورزش مجلس اعتقاد دارد انعقاد قراردادهای نجومی در رشته فوتبال به یک ” اصل” تبدیل شده و توجه به موضوعاتی مانند کیفیت بازی فوتبالیست‌ها، جایگاه باشگاه و تیم ورزشی به “فرع” تبدیل شده است.

سیدعلی ادیانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اینکه انعقاد قراردادهای نجومی در باشگاه‌های ورزشی فوتبال، ریشه در ضعف مدیریتی دارد، گفت: متاسفانه توجه به مبلغ قراردادها در رشته فوتبال به یک ” اصل” تبدیل شده و توجه به موضوعاتی مانند کیفیت بازی فوتبالیست‌ها، جایگاه باشگاه و تیم ورزشی به “فرع” تبدیل شده است.

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعداد اندکی از بازیکنان خارجی مانند مسی در کشورهای موفق دنیا قراردادهای خاص دارند زیرا این افراد طلایی بازی می‌کنند، اظهار کرد: باید سوال کرد که آیا بازیکنانی که قراردادهای نجومی منعقد می‌کنند، مانند بازیکنان شاخص سایر کشورها گل‌های نجومی و طلایی هم می‌زنند؟.

وی ضمن تاکید بر اینکه سوءمدیریت‌ها در رشته فوتبال سبب شده تا باشگاه‌های ورزشی با بدهی‌های میلیاردی مواجه باشند و این امر ضعف بزرگی برای ورزش تلقی می‌شود، ادامه داد: با توجه به این نوع عملکرده مدیران، روزنه‌هایی بوجود می‌آید تا دلالان نیز از فضای کنونی بهره ببرند و به افزایش قیمت قراردادها دامن بزنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه امروز در ورزش کشور برخوردهای دوگانه با قهرمانان می‌شود، تصریح کرد: چرا با قهرمانان و ورزشکاران سایر رشته‌های ورزشی قراردادهای کلان منعقد نمی‌شود اما در رشته فوتبال شاهد این موضوع هستیم از این رو باید گفت که رفتارها دوگانه بوده و آسیبی برای بدنه ورزش است.

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی بازیکن سالاری جای باشگاه‌داری را گرفته لذا شاهد افزایش تعداد انعقاد قراردادهای نجومی در عرصه فوتبال هستیم، خاطرنشان کرد: مسئولان باید تلاش کنند تا فرهنگ حاکم بر فوتبال کشور تغییر کند لذا در چنین صورتی شاهد افزایش کیفیت لیگ برتر و باشگاه‌های فوتبال خواهیم بود./
منبع