دکتر ادیانی نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد: بررسی مشکلات لوله سازی کشور با حضور مسئولان وزارت نفت/تشکیل کمیته ای برای ارزیابی مسائل

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست امروز کمیسیون از بررسی مشکلات لوله سازی کشور با حضور مسئولان وزارت نفت خبر داد.

تهران- ایرنا- نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست امروز کمیسیون از بررسی مشکلات لوله سازی کشور با حضور مسئولان وزارت نفت خبر داد.

به گزارش ایرنا، سیدعلی ادیانی در تشریح نشست امروز- یکشنبه- کمیسیون انرژی مجلس گفت:

در نشست امروز مشکلات کارخانه های لوله سازی کشور و همچنین صنعت برق کشور مورد بررسی قرار گرفت، که در بحث مربوط به مشکلات کارخانه لوله سازی کشور رئیس انجمن و رئیس هیات مدیره کارخانجات لوله سازی کشور به همراه کارشناسان مربوطه در کمیسیون حضور یافتند.
نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: مهابادی در این نشست 11 محور مشکلات و مسائلی که برای تولیدکنندگان آزاردهنده بوده را مطرح کرد.
ادیانی افزود: این لوله ها عمدتا برای خطوط لوله و گاز استفاده می شود، لذا در این نشست تربتی مدیرعامل مهندسی توسعه صادرات گاز و سنگی مدیرکل معاونت مهندسی وزارت نفت دیدگاه‌های خود را در این خصوص مطرح کردند و همچنین اعضای کمیسیون انرژی نظرات خود را در این باره ارائه دادند. مسائل مربوط به وزارت نفت و صنعت با ارسال نامه ای مکتوب به دو وزیر اعلام می شود.
ادیانی ادامه داد: در نهایت مقرر شد که کمیته ای مشترک با حضور روسای کمیته نفت و گاز و حقوقی قراردادهای کمیسیون انرژی یعنی بهرامی، عدل هاشمی و ادیانی و نمایندگان شرکت‌های لوله سازی و وزارت نفت و وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل شود تا به صورت دقیق موارد و مشکلاتی که بخش خصوصی ساخت لوله مطرح کرده بیان و ارزیابی شود.
وی اظهار کرد: مسائلی که مربوط به وزارت نفت و وزارت صنعت بوده با ارسال نامه ای مکتوب از سوی کمیسیون به دو وزیر اعلام می شود تا برای راه گشایی و حل مشکلات آنها اقدامات لازم صورت گیرد.
نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس یادآور شد: مسائلی که مربوط به دولت و وزارت و صنعت معدن و تجارت است در مکاتبه با معاون اول رئیس جمهوری مطرح و پیشنهادات و نظرات کمیسیون انرژی برای رفع آنها ارائه می شود.

**بررسی مشکلات صنعت برق کشور

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دستور کار دوم کمیسیون مربوط به بررسی مشکلات صنعت برق کشور بود، افزود: در این نشست سندیکای صنعت برق ایران و مسئولان عالیرتبه اعم از مدیرعامل و اعضای هیات مدیره آن و همچنین معاونت برق و انرژی وزارت نیرو فلاحتیان و همچنین کردی مدیرعامل شرکت توانیر حضور یافتند که مشکلات سند یکاهای برق مطرح شد.
به گزارش خانه ملت، نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مقرر شد که در قالب یک کمیته مشکلات آنها ارزیابی شود و در نهایت اگر ایرادات و خلاء قانونی وجود دارد در قالب طرح تبدیل به قانون شود و مشکلات اجرایی به دستگاه‌های اجرائی ارائه شود.

منبع