دکتر ادیانی: پیگرد قانونی اقدام معاون رئیس‌جمهور برای ابطال مجوز کک‌سازی سوادکوه

نماینده قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه‌شمالی در مجلس شورای اسلامی اقدام معاون رئیس‌جمهور برای ابطال مجوز زیست‌محیطی کک‌سازی البرز مرکزی سوادکوه را خلاف و دارای پیگرد قانونی عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان سوادکوه، سید‌علی ادیانی عصر امروز در مراسم افتتاح کارخانه زغال‌شویی البرز مرکزی این شهرستان با اشاره به اینکه شرکت البرز مرکزی مرکز ثقل اشتغال شهرستان است، گفت: استفاده از توانمندی‌های مختلف البرز مرکزی باعث اشتغال‌زایی 10 هزار نفر می‌شود.

وی با بیان اینکه کارخانه کک‌سازی البرز مرکزی سه بار کلنگ خورد و وضعیت کنونی آن جای تأسف دارد و حد‌اقل دولت گذشته اقدام به کلنگ‌زنی کارخانه کک‌سازی کرد ولی دولت کنونی اقدامی برای آن انجام نداد، افزود: ابطال مجوز زیست‌محیطی دولت گذشته برای کک‌سازی البرز مرکزی توسط معصومه ابتکار معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان محیط‌زیست خلاف است و پیگرد قانونی دارد.

نماینده قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه‌شمالی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر کارخانه کک‌سازی مشکل زیست‌محیطی دارد، شجاعانه پشت تریبون قرار گیرند و اعلام کنند، خاطر‌نشان کرد: از وضعیت احداث کارخانه کک‌سازی راضی نیستم.

این مسؤول فعالیت حدود هزار نفر در البرز مرکزی را روزنه امید مردم توصیف کرد و با بیان اینکه برای کشتی به گِل نشسته باید طرحی نو در‌انداخت، اظهار کرد: انتظار حمایت جدی از شرکت سامان، گشایش کار برای کک‌سازی و فعالیت معادن مرتبط را داریم.

ادیانی گفت: هزار میلیارد تومان برای البرز مرکزی آماده است که اجرایی‌شدن آن نیاز به وحدت‌رویه استانی دارد.