کلید خوردن تدوین اساسنامه شرکت ملی گاز در مجلس/ فردا اولین جلسه با حضور مسئولان مربوطه

رئیس کمیته حقوقی و قراردادها از کلید خوردن تدوین اساسنامه شرکت ملی گاز ایران خبر داد.

کلید خوردن تدوین اساسنامه شرکت ملی گاز در مجلس/ فردا اولین جلسه با حضور مسئولان مربوطه”علی ادیانی” عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی از در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تدوین اساسنامه شرکت ملی گاز ایران با مسئولیت خود به عنوان رئیس کمیته حقوقی و قراردادها خبر داد.

وی ادامه داد: اولین جلسه بررسی این اساسنامه امروز با حضور عراقی معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران و بازرگانی معاون وزیر در امور مجلس و همچنین اعضای هیئت مدیره شرکت ملی گاز برگزار شد.

ادیانی بیان داشت: طی این جلسه چارچوب و نحوه همکاری شرکت ملی گاز ایران با کمیته تدوین اساسنامه این شرکت مشخص شد.

نماینده مردم قائمشهر و سوادکوه تصریح کرد: نحوه همکاری، تعامل و چگونگی حضور مستمر همراه با دادن نظرات کارشناسی از سوی وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران در جلسات کمیته تدوین اساسنامه گاز ایران مورد بررسی قرار خواهد گرفت

نایب رئیس دوم کمیسیون انرژی اظهار داشت: قرار است اولین جلسه فردا ساعت 16 در مجلس با حضور مسئولان مرکز پژوهش ها، دیوان محاسبات کشور، بازرسی کل کشور، سازمان برنامه و بودجه، مجمع تشخیص مصلحت نظام و برخی از اعضای انجمن های بخش خصوصی برگزار شود تا چارچوب کارها مشخص شود.

رئیس کمیته حقوقی و قراردادها تاکید کرد: طی این جلسات می توان هرچه سریعتر تدوین اساسنامه شرکت ملی گاز ایران را به اتمام رسانده و به تصویب مجلس رساند.

وی همچنین در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت انتقال خط لوله گاز دامغان به نکا هم گفت: امروز طی ملاقات با عراقی معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران این موضوع مورد بررسی قرار گرفت.

ادیانی ادامه داد: قرار شد این پروژه مهم و کلیدی برای استان مازندران تا تاریخ 5 مرداد ماه افتتاح شود.
نماینده مردم قائمشهر و سوادکوه تصریح کرد: با ایجاد و انتقال این خط مستقل گازی معروف به دامغان- نکا، گاز مورد نیاز استان مازندران تامین می شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی خاطرنشان کرد: با عملیاتی شدن و تزریق این گاز استان های شمالی به ویژه مازندران از واردات گاز به خصوص از ترکمنستان بی نیاز خواهند شد .
منبع