دکتر ادیانی: برنامه های سید عباس صالحی به دور از افراط و تفریط است

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه سید عباس صالحی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی، همسو و منطبق با اسناد بالادستی بوده و از افراط و تفریط به دور است.

ادیانی: برنامه های سید عباس صالحی به دور از افراط و تفریط است
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا، سیدعلی ادیانی روز شنبه و در چهارمین روز بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت دوازدهم در صحن علنی مجلس در موافقت با سید عباس صالحی گزینه پیشنهادی رئیس جمهوری برای تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دوازدهم افزود: با احترام به نظرات مخالفان در مورد آقای صالحی به عنوان وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی، اما آنان کارنامه وزرای سابق را نقد کردند در حالیکه باید برنامه او را تحلیل کنند.
وی با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یک وزارتخانه خطیر و پر مخاطره است، اظهار کرد: درست است که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جزئی از اجزای هیات وزیران است، اما رویکرد برنامه ها و راهبردهای این وزارتخانه جنبه حاکمیتی دارد.
ادیانی ادامه داد: باید توجه کرد که ابعاد حاکمیتی و اعتماد عمومی در حوزه فرهنگ و هنر باید بتواند مجموعه زنجیره ها را بهم متصل کند و صالحی این ظرفیت را دارد.
وی با بیان اینکه زاویه نگاه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی باید بر مبنای فکر و راهبردهای او در چارچوب اسلامی و اندیشه اسلامی باشد، ادامه داد: صلاحیت علمی، مبنای فکری نسبت به مقوله فرهنگ و هنر در چارچوب ارزش های دینی و ملی ما است و صالحی با توجه به دانش، مدارک حوزوی و اینکه 10 سال سابقه تحصیل در خارج از فقه اصول را دارد، از کارآمدی لازم برای تصدی گری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برخوردار است.
ادیانی خاطرنشان کرد: همچنین صالحی دارای سوابق اجرایی و مدیریتی در اکثر نهادهای تصمیم ساز فرهنگ است و عضو کمیسیون فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی، آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات اسلامی و غیره بوده است.
نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: صالحی از جنس فرهنگ و هنر است و تاکنون به عنوان معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، قلمش ، حضورش و صعودش در چارچوب فرهنگ و هنر بوده است.
به گفته ادیانی، اغلب وزرای قبل از وی، در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متجانس با فرهنگ نبودند و صالحی در حوزه فرهنگ انسان عمیق معتمد بود و ثبات کرد مورد اعتماد علما و اهالی فرهنگ و هنر است.
وی تصریح کرد: در حوزه مدیریت، برون سپاری مهم است و باید تصدی گری به حداقل برسد.
به گزارش ایرنا، دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری 17 مردادماه در نامه ای، فهرست اعضای کابینه دوازدهم را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد که در این فهرست، سیدعباس صالحی به عنوان گزینه پیشنهادی برای تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی شده است.
جلسه بررسی برنامه ها و صلاحیت وزیران پیشنهادی کابینه دوازدهم، از روز سه شنبه 24 مردادماه در مجلس شورای اسلامی آغاز شد و امروز، 28 مرداد ماه برای چهارمین روز ادامه یافت.
منبع