دکتر ادیانی: توجه جدی دنیا به ایران پیام حضور سران کشورها در مراسم تحلیف است.

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، سیمرغ و جویبار در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به حضور سران و نمایندگانی از یکصد کشور در آیین تحلیف رئیس جمهور ایران گفت: این حضور افراد عالی رتبه کشورها ،نشان از توجه دنیا به کشورمان است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، سید علی ادیانی افزود: عصر امروز آیین تحلیف رئیس جمهور با حضور سران و افراد عالی رتبه کشورهای دنیا برگزار می شود که این حضور خود مایه مباهات کشور و ملت ایران است.

نماینده مردم قائمشهر و جویبار در مجلس شورای اسلامی، این حضور نمایندگان کشورهای دنیا در آیین تحلیف رئیس جمهور دولت دوازدهم را با هماهنگی دولت و مجلس شورای اسلامی دانست، ادامه داد: با برگزاری این مراسم، رئیس جمهور در مقابل نمایندگان منتخب ملت نخستین روز آغازین فعالیت خود را در این سمت آغاز می کند.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تحلیف رئیس جمهور 2 بار ارزشی و مفهومی برای آن متبادر است، گفت: این مراسم به عنوان یک امر اعتقادی و مذهبی و براساس قانون اساسی با سوگند رئیس جمهور در برابر انجام وظایف محوله می باشد.

وی همچنین از تحلیف به عنوان امر اجتماعی و سیاسی نام برد و افزود: این کار ملی و کاملا سیاسی با حضور سیاستمداران داخلی و خارج کشور برگزار می شود.

*** وعده های آقای روحانی همان مسائل پیش روی دولت دوازدهم
این نماینده مجلس شورای اسلامی از وعده های حسن روحانی در زمان تبلیغات انتخاباتی به عنوان مسائل پیش روی دولت دوازدهم نام برد و گفت: رفع معضل بیکاری، خروج از رکود اقتصادی، کنترل آسیب های اجتماعی، اشتغالزایی، رونق تولید، بازگردانی دوباره واحدهای تولید و استفاده از مدیران ارزشی از جمله این مسائل است.

وی افزود: این وظائفی است که بر دوش دولت و رئیس جمهور قرار دارد تا با برنامه ریزی آنها را محقق بکند.

به گفته ادیانی توجه قرار دادن بیانات مقام معظم رهبری در آیین تنفیذ مبنی بر ایستادگی محکم در برابر نظام استکبار از دیگر وظایف دولت آینده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: در مسائل مربوط به مصالح ملی این حضور مقتدرانه و با صلابت دولت ها می تواند جلوی گزافه گویی های آنان را بگیرد همانطور که در مسائل هسته ای و مذاکرات پنج به علاوه یک صورت گرفت.

به گزارش ایرنا، نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، سیمرغ و جویبار در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: دولت با استفاده از ظرفیت داخل کشور و به اتکا اقتصاد مقاومتی می تواند در برون رفت مشکلات اقتصادی گام بردارد.

آیین تنفیذ رئیس جمهور پنجشنبه هفته گذشته برگزار شد و آیین تحلیف رئیس دولت دوازدهم ساعاتی دیگر با حضور شخصیت های سیاسی یکصد کشور دنیا برگزار خواهد شد./
منبع